Life

Life

Stom en leuk

Er zijn een paar dingetjes stom sinds de laatste keer bloggen.

Ten eerste, ik zou het zeer waarderen als het lot/het leven niet random mensen uitkoos om te treiteren met een levensbedreigende ziekte.
De laatste selectie staat me wederom niet aan.
Geen details want dit is niet mijn verhaal om te vertellen maar ik baal er goed van dat dit iemand is overkomen die ik erg graag mag, me na staat en dit absoluut niet verdient.
Absoluut stom.

Ook stom is hoe de mensheid momenteel met elkaar om gaat. We lopen in de ene mars na de andere om te herdenken, om een punt te maken, om onze schrik te delen, om onze verontwaardiging te tonen, we lopen ons de gaten in de schoenen.
Ik sta hier zeker achter maar loop niet meer mee tot we 1 enorme loop organiseren voor alles wat kut met peren is in de wereld.
Voor vermoorde cartoonisten, voor vermoorde kinderen, voor vermoorde dieren, iedereen die door de hebzucht en (religieuze) domheid van anderen zijn omgekomen.
Je kan niet voor het ene wel lopen en voor het andere niet. Dan ben je ofwel dagelijks bezig met een stille tocht of je voelt je schuldig omdat je ook je leven wilt leiden en niet overal voor kan gaan lopen.
Ongekend stom.

Stom is dat ik zoveel ben aangekomen. Omdat ik gezonder ben gaan leven. En aankomen is niet gezond. Dus wat schiet ik daar nou mee op!
Oh maar wacht, ik kan er zelf iets aan doen…
Stom van mezelf dus.
 ***
Leuk zijn de onverwachte avondjes met vriendinnen en dat mijn vriendinnetje die mijn expat maatjes niet zo goed kent toch gewoon mee gaat omdat ze behoefte had om te lachen.
Omdat mijn vriendinnetjes leuk zijn en ze zomaar gezellige huisdieren kunnen hebben die het zowaar nog leuker maken dan het al is.
Leuk leuk leuk.

(Leuk is ook hoe deze avondjes meestal eindigen in mensen met paarse lippen en tanden van de rode wijn, niemand het spelletje meer begrijpt wat we aan het doen waren, alle pizza op is en het gesprek weer eens is geƫindigd in wederzijds begrip over hoe we mannen niet begrijpen)
***
Ook leuk, dat mijn ene vriendinnetje de ander succes en sterkte wenst via de Whatsapp met haar operatie terwijl ze elkaar net 2 minuten geleden hebben leren kennen. Mijn vriendinnetjes zijn sociaal en hebben allemaal een goed karakter, dat zegt ook wel wat over mij!
Gewoon leuk.
***

Met mijn familie om de tafel zitten om een simpel spelletje te spelen waar ik van in mijn broek pies van het lachen. Hebberig word van iets wat ik helemaal niet wil hebben en uiteindelijk vol onbegrip mijn buit thuis uitpak om ergens in een doos te leggen en te zweren dat ik het volgende jaar weer terugbreng op tafel.Meer dan leuk.



(Leuk, maar hoe kan het toch dat je er zo enorm hebberig van wordt, of je het leuk vindt of niet, je moet dat ene ding hebben en er is altijd die ene sneue stapel die maar niet wil groeien of die nutteloze dingen jongt en waarom is er altijd 1 iemand die nooit eens een 1,3,6 gooit zodat er een cadeautje kan worden geopend van die persoon en hoezo drinken we toch altijd net die ene teveel en waarom zijn pepernoten toch zo lekker en waarom blijf ik pinda’s eten die ik eigenlijk niet lekker vind…)
***
Leuk is het dat ik nog steeds geen sigaret heb aangeraakt.
Dat komt neer op 323 niet gerookte sigaretten, € 95,- bespaarde centen en 100% verbeterde ademhaling, dat laatste is meer een gevoel maar toch.
En de verleiding is soms groot. Soms zo groot dat ik denk dat eindelijk het moment is gekomen waarop ik bezwijk maar toch gebeurt het niet.
***



Leuk, altijd leuk en vaak het allerleukst zijn mijn muppets, een onuitputtelijke bron van liefde en trouw, soms stout maar meestal lief en altijd grappig.

En standaard in voor een knuffelsessie, spelen of eten.
Altijd blij als je er weer bent, of je nu na een uur weer thuis komt of je komt net van de wc af. Standaard ‘s morgens een natte neus in je nek van een figuurtje die gelukkig is met het feit dat je wakker bent zodat de eerste aai van de dag gegeven kan worden.
En een dankbaar onderwerp voor foto’s, zittend, slapend, starend, spelend, het is altijd goed.Altijd.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten