Life

Life

Dag 1

Dag 1
Ik kan dit.
Besloten is dat het gaat gebeuren. Redenen te over maar de belangrijkste zijn:
1 Gezondheid. Ik wil me vrij kunnen bewegen zonder een pens die in de weg zit en me belemmerd om gewoon mijn schoenen aan te trekken. Ik wil geen kandidaat zijn voor een ziekte gerelateerd aan overgewicht, denk aan suikerziekte ofzo, diabetes.
2 Mijn zelfbeeld. Ik voel me beter over mijzelf als ik een goed gewicht heb. Ik voel me aantrekkelijker wat beter is voor mijn humeur en mijn eigenwaarde.
En ik ben er zo klaar mee.

Dusch, dag 1.
Special K voor ontbijt, jammer dat het zoveel punten kost, en dat terwijl Kellogg’s zegt dat het spul juist ervoor zorgt dat je afvalt. Een leugen, zoals zoveel van dit soort producten. Maar goed, als het past bij mijn punten dan prop ik het erin want ik heb ’s avonds al geen zin al teveel moeite te doen voor mijn eten, moet je je even voorstellen hoe dit in de ochtend is.
Ik zie geweldige recepten voorbij komen maar wie heeft daar tijd voor? Althans, wie met een fulltime baan heeft hier tijd voor? Als ik eerlijk ben, ik heb er soms best wel tijd voor want ik sta graag bijtijds op omdat ik een hekel aan haasten heb dus oké, ik zou het soms best kunnen doen maar ik heb er absoluut geen zin in. Als ik kan kiezen tussen wat langer op de bank zitten en een uitgebreid ontbijt in elkaar flansen dan lijkt het me duidelijk wat ik kies.
Zie hier ook mijn probleem met bewegen.

Lunch, cracottes kosten je geen drol, 1 punt per cracotte en 2 per 3. Wat wil je nog meer? Behalve dan dat het bestaat uit lucht en op geen enkele manier je maag vult. Maar, het is goed spul voor tussendoortjes want je moet eigenlijk de hele dag door eten.
Wat ik dan ook braaf doe, zelfs met een wekkertje erbij. Alleen kan het niet echt voor de lunch. Ik heb toch echt wel iets substantieels nodig. Inhoud.
Hoe dan ook, ik had dus 3 cracottes met kipfilet en Philadelphia bieslook light. Goed te pruimen en dit ook gegeten als tussendoortjes.

’s Avonds had ik naailes en die begint om 18.30, omdat ik pas rond 18.00 thuis ben kan ik niet van tevoren eten dus moest ik mezelf overeind houden met de tussendoortjes, geen vetpot kan ik je vertellen, ik viel tegen het einde van de 2 uur durende les zowat van mijn graatje. Gelukkig is het bij mij om de hoek en had ik alles al in huis dus ik ben zo’n beetje weggerend aan het einde om thuis gevulde courgettes te gaan klaarmaken.
Niet veel werk, het moet alleen nog even in mijn systeem komen, nu tuur ik de hele tijd op mijn telefoontje wat de volgende stap ook alweer is.
Vult goed dus ik was de rest van avond wel weer klaar.
Had nog een behoorlijk aantal punten over. Geen idee of dit de bedoeling is maar ik was te lui om het uit te zoeken. Die community slaat ook een beetje als een tang op een varken, ik ben gewend aan die van South Beach en die is zo uitgebreid en goed bezocht, die van WW is een beetje sneu. Al mogen we niet vergeten dat ik behoorlijk onder de indruk was van een dame die in een jaar tijd meer dan 40 kilo was kwijtgeraakt en dat heeft me er deels toe aangezet mijn best weer te gaan doen.

Beweging.
Niet veel, gewandeld met de honden x 3, her en der wat trappen en heen en terug naar huis gefietst, helaas vergeet ik steeds m’n fitbit.

Geen slecht begin, behalve tijdens mijn naailes geen hongergevoelens gehad. Ik moet wel iets verzinnen voor volgende week want zoveel trek hebben is niet fijn.
Nog 10 te gaan.

In ander nieuws. Die naailessen… Kennelijk is het coupeuse gen waar zowel mijn moeder als mijn oma mee gezegend waren niet op mij overgebracht. Tikkeltje jammer maar ik ga door, als ik het niet van de genen moet hebben dan maar van oefening.
Best nog pittig hoor. Ik heb de lerares vanaf moment 1 netjes verteld hoe ver mijn kennis ging (niet verder dan dat ik weet dat je een naaimachine met je voet aandrijft) maar ze lijkt nu door te krijgen hoe serieus ik dat bedoelde. Ze begint mijn gezichtsuitdrukkingen juist te interpreteren, kennelijk krijg ik nogal een lege en starende blik als ze begint over naadtoeslagen. Hoe dan ook, het eerste project, de kussenhoes, is af en prima gegaan, zij het wat langzaam. Project nummer 2 waar ik nu mee bezig ben is een cirkelrok. Gisteren had ik het eerste pasmoment, best een mooie rok, voor een bootwerker… We gaan het zien.
Lastigste gedeelte was het patroon maken, wat een toestanden! Dat is een gevalletje wiskundig inzicht waar ik net zo weinig van heb als naaikundig inzicht.


Verder prima dagje, beetje humeurig want het was natuurlijk de eerste werkdag na een Pinksterweekend gespendeerd op de motor met lief. Mijn rug is er nog van aan het bekomen, zo stijf als een plank was ik gisteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten